Rebranding tijdens een lockdown
Tijdens een lockdown kun je als haarstylist helaas je beroep niet uitoefenen.
Knipsalon in Leerdam, maakte van die gelegenheid gebruik!
De eigenaresse liet de salon rebranden en restylen, tijdens de lockdown.
Zo maakt het bedrijf na de lockdown meer indruk, op een grotere doelgroep.
Uiteraard Coronaproof! Het kan!
“We komen de lockdown uit met een verbeterde kapsalon, hoe tof is dat!?”
Normaal gesproken is het op een doordeweekse dag behoorlijk druk bij Knipsalon Leerdam. Nu er vanwege de lockdown niet geknipt mag worden, is het heel stil in de salon. Dat biedt de gelegenheid om de boel eens goed om te gooien.
Door gewoon niet teveel mensen te ontvangen en waar mogelijk dingen zelf te doen, slaagde Winanda van De Knipsalon erin om haar bedrijf tijdens de lockdown te voorzien van een sterk, nieuw uiterlijk. Wij waren nauw betrokken bij de ontwikkeling van het nieuwe merk.
Rebranding
Knipsalon in Leerdam bestaat al jaren. Al jaren is het de vertrouwde, gezellige kapsalon van vele vaste klanten. Heel tof, maar intussen was de (visuele) communicatie van de salon wat verwilderd, er miste een krachtige, consistente brul, die indruk zou moeten maken op nieuwe gasten en een grotere doelgroep.
Samen gingen we opzoek naar de essentie van Knipsalon, verzamelden we feedback van vaste gasten en kwamen tot interessante conclusies tijdens het Brulconsult. Met veel info stelden we een krachtig en duidelijk bedrijfsprofiel op. Op basis van dat profiel ontwikkelden we unieke, krachtige communicatie en een nieuw indrukwekkend uiterlijk voor de vertrouwde Knipsalon.
De eerste uiting van de nieuwe brul van Knipsalon, is het nieuwe logo. Een uniek en herkenbaar beeldmerk, met de naam en de nieuwe slogan in een lettertype dat het karakter van Knipsalon krachtig brult.
We schakelden interieurstylisten in om het nieuwe concept ook door het interieur te laten brullen.
Door goed te plannen, konden we de salon op een Coronaproof wijze een krachtige nieuwe brul geven met:
– Een nieuw communicatieconcept.
– Een nieuwe slogan.
– Een nieuw logo, geplaatst op de ramen van de salon.
– Een nieuwe huisstijl.
– Een nieuw interieur.
– Promotiemateriaal.
– Nieuwe huisstijlmiddelen, zoals een afsprakenkaart.
Na de lockdown maakt Knipsalon Leerdam meer indruk op een grotere doelgroep, wordt de salon nóg gezelliger en mag het hopelijk nóg drukker worden.
Dat is de nieuwe Knipsalon, aangenaam.
Binnenkort vind je deze nieuwe case in ons portfolio.
Reclameburo in Leerdam/
Samen ontwikkelen we het indrukwekkende uiterlijk van jouw bedrijf!
Openingstijden/
Iedere werkdag geopend van 09.00u tot 17.00u.